onsdag, juli 26, 2006

Onsdag -värme och slagsmål

Det har varit lite segt med bloggandet. Hela jag är seg för det är så sjukt varmt. Matte köpte en fläkt och jag slaggar framför den mest hela tiden. Men inte blir det kallare för det! Och flugor. Usch, hatar sommaren!!!
Jag har kommit på något föresten! När andra hundar låter lite arga kan man starta ett riktigt slagsmål. Häromdagen slogs jag med två små monster (terrier). Fast då var det de som var dumma!
Idag slogs jag med min kompis Mega. Fast jag vet inte riktigt själv varför... Rätt tufft i allafall att vara så här stor o stark! (Men jag vet inte. Matte var så konstig sedan så jag är inte säker på att hon verkligen blev imponerad av min fight?)
Det är Mega på bilden här nedanför.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Själv har jag klarat mig från slagsmål, men idag var det nära. En äcklig liten mellanpudel flög på mig och ville para sig. Jag är väl inte allmän egendom bara för att jag löper???? Nä, ska det bli nåt så ska det vara med en riktig hund!

10:44 em  
Anonymous Anonym said...

isbitar är fräckt när det är varmt, jag är inte så kräsen - men jag har hört mattar som fryser in lite hundgodis i dom..

sen älskar jag kalla duschar hemma, men så tillhör jag vattenhundarna.. sköt om dig i värmen..

isak.blogg.se

11:46 em  
Anonymous Anonym said...

Doriz: Joho du, löptikar är absolut allmän egendom. I allafall om jag får bestämma :)
Men slagsmål har jag aldrig varit i före den här veckan. Lurar lite på om jag kanske ska bråka lite i dag med?! Om bara matte inte blev så arg då...

Isak: Nja, isbitar tycker jag är lite småtråkigt men det där med godis i var en allt en bra idé! Och är det sant tycker du verkligen om att duscha?! Fast jag medger att så här i värmen är det rätt skönt att vara lite blöt! :)

7:34 fm  
Blogger JULIEK said...

Så søt du var der foran flækten!

5:13 em  
Blogger Bernhard said...

Tack Julie!

7:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home