måndag, juli 10, 2006

Måndag -stadstur

Idag gick vi in till stan. Jag höll på att ! Helt plötsligt försvann molnen och det blev soligt och jättevarmt! (oh, nejdå, jag överdriver aldrig :P) Matte fick släpa mig i kopplet och tillslut tog hon förnuftet till fånga och förstod att det var inget annat råd än att ta bussen hem för jag orkade inte gå.
Vid busshållplatsen på torget fanns det skugga och där hade jag kunnat ligga hela dagen!


På bussen fick jag en toppenplats. Jag kunde spana på alla bilar och människor och hundar som vi åkte förbi. Och dessutom kunde alla människor se mig och ge komplimanger. (Nu fick jag i och för sig inte så många... kan kanske bero på att jag råkade dregla? Men vaddå, det var varmt och då blir det så!)

Väl tillbaka var gräset nyklippt och toppenbra att rulla sig på. Det här stället är rätt ok. Inte som hemma förstås men det duger ett tag!
...och japp... det lurviga monstret här under är faktiskt jag....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Bernhard! Vilken fin sida du har! Såg att du läser syrrans blogg, Lyra! Välkommen till oss oxå!
http://italienskvinthunds.blogg.se
Hälsningar Rally-Sally och Kajsa-Kavatr

11:52 fm  
Blogger Bernhard said...

Hej på er o välkomna till min blogg!
Nu har jag varit och spanat på er sida och dit kommer jag förstås att återvända fler gånger :)

1:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home