söndag, juli 09, 2006

Söndag -skadad

Först måste jag börja med att tala om hur skadad jag var igår. Matte och hennes kamrat skulle förklara för mig att katter inte är så farliga som jag tror. Och precis när jag vågade mig närmare anföll katten mig och rev mig rakt i ögat! Det rann fullt med blod från ögat och då sprang matte iväg och pratade i telefon med någon som hette Veterinär. Men hallå, jag då??!!
Sedan skulle hon spruta i en massa vätska som om jag inte var nog skadad redan... Men nu är jag fit for fight igen!

I förmiddags var vi iväg och kikade i en mysig liten stuga. Det var ett schysst ställe och jag var i centrum hela tiden. Precis vid vattnet med, men matte slarvade med kameran... som vanligt...

Och så har jag invigt mina nya resematskålar med. Den gamla blå fick jag själv bära till soptunnan. Den var liksom inte så hel längre. Men de här var helt ok!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

AJ! Jag har också hälsat på en katt! Fast på mig började det inte blöda. Matte tog med mig till den där veterinären din matte pratade med. Jag fick ett stick i pälsen sen somnade jag. När jag vaknade har de grejat i mitt öga, sen fick jag nån gegga i ögat i en vecka! Salva hette det visst. Så nu jagar jag bara katterna. Inte vill jag hälsa på dem igen inte! (Fast när vi sover så ligger vi i sängen ihop Torsten och jag...)
Krya på dig!!!!
Nospuss
/Doriz
http://andrewsson.blogg.se/doriz
http://www.kattarina.se/doriz

12:30 fm  
Blogger Bernhard said...

Oj, stackars dig. Vad bra att det gick bra! Jag kan också jaga katter, men om de stannar eller kommer mot mig då är det bäst att ta skydd. Farliga små monster de där!

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home