lördag, juli 08, 2006

Lördag -bad

Idag har vi varit på Granngården. Alla människor klappade på mig och sa att jag var så lugn (det säger människor nästan jämnt...utom när jag är busig...) och sedan fick jag ett halsband av matte. Hon sa att det var fult, men praktiskt när jag skulle bada, och jag tyckte att det var riktigt skönt!
Godis fick jag förstås med. En hel påse, fast jag fick bara smaka några bitar. Snåldjåp!!!

Sedan har jag varit och badat. Utan att matte var i vattnet! Visserligen går jag inte i utan bollen, man måste ju ha en anledning för att bli blöt, eller? Rätt kul var det i allafall!

5 Comments:

Blogger Bernhard said...

Ja, det är rätt ok fast man blir blöt...

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Bernhard! Såg att du hade hälsat på hos mig (min blogg), och vill passa på att tipsa om en jättekul sysselsättning om du inte redan kommit på det - jaga fjärilar! Idag har jag varit ute och busat i min trädgård med husse, och då kom jag underfund med denna roliga lek. :)

11:43 fm  
Blogger Anna said...

Nu blir jag lite avis, vill oxå ha nått nytt... Matte har letat ny sele åt mig men de har bara en massa konstiga modeller som jag inte alls vill ha.

12:00 em  
Anonymous Anonym said...

Asså, jag är ju ganska liten och ny på det här och husse är visst inte så duktig han heller... Det är ju jag, Lyra som tipsar om fjärilsjakt, och inte nån vanlig anonym hund.... Ska se till att husse går en datakurs. =)

12:16 em  
Blogger Bernhard said...

Lyra; Jaga fjärilar?! Jag försöker att hälsa på dem när de sitter stilla men de flyger bara i väg hela tiden. Till och med om man smyger försiktigt fegar de ur! :P

Pica; Jag såg en riktigt ok sele på Granngården. Inte så fräsig men svart och så såg den mjuk och fin ut... Fast jag vet ju inte om det fanns i din storlek eftersom du är så liten. :)
(Tipsa föresten din matte om att logga ut sig och logga in i ditt namn när du ska skriva kommentarer ;)

12:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home