torsdag, september 07, 2006

Torsdag- Agility!

Den här veckan har vi börjat med något helt nytt; agility.
Vi började i måndags, åkte i väg och spanade in planen.
I tisdags var det full fart efter jobbet. Då skulle vi på kurs. Där var massor med andra spännande vovvar. Jag fick vara lös, men inte hälsa på någon. Gjorde ändå ett försök, men sedan kom jag på att matte hade sånt där gott godis...
Vi övade på hinder och tunlar.
Idag var vi där igen och matte hade kameran med för att få bildbevis. Det spöregnade! Kameran fick vila i bilen men vi var minsan ute. Undrar om det var jag eller matte som blev blötast?
Kul var det i allafall!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har tjatat på min matte om sån där agility. men matte säger att det inte passa varken hennes eller min kropp. Hennes kan jag förstå, för hon går ju så rackarns illa, men min???? Jag som är så rask och rörlig, smidig som en gasell. Eller?

2:41 fm  
Blogger Bernhard said...

Haha :D Men det är faktiskt jättekul och nästan alla hundar kan träna det! Fast vet du, det är ungefär lika kul att träna på att balansera på omkullfallna träd i skogen, klättra upp på stenar eller hoppa upp på stubbar... och parkbänkar när ingen ser ;) *tipsar*

6:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home