måndag, januari 01, 2007

År 2006

En liten sammanfattning av året...

Januari; Vi flyttade till en gård. Fullt med snö som jag fick röja runt i om dagarna...
Februari; Nytrimmad, lösspringande och fortfarande fullt med snö. Härligt!
Mars; Vi jobbade under hela våren i stallet. Mina grannar och tillika arbetskamrater Mega och Leif piggar till livet.
April; Lisa var min närmaste granne och allra bästa kompis. Tyvärr flyttade hon i somras.

Maj; Vi gick årets andra kurs och tränade nästan varje dag. Var det inte på banan blev det att klättra på stockar och stenar i skogen.
Juni; Ganska varma dagar. En ny gammal kamrat, Fender, var på besök flera gånger. Han var större, en jag bet honom i benen!
Juli; Semester. Några dagar hos hundvakt och annars blev det mycket vila och mycket bad.
Augusti; Tillbaka hemma på gården. Springa hur fort och hur mycket man ville utan koppel. Jippi!!!



September; Övernattningsläger. Jätteskoj med alla barn som lekte lekar och sov på golvet!
Oktober; Vi gick agilitykurs och klickerkurs för fullt. Ibland övade vi på banan och ibland på terränghindren i skogen...
November; Äntligen snö. Jag har fått en kamrat som heter Dinoz och vi har haft riktigt kul ihop.
December; Jag har lärt mig att öppna paket. Fått av både matte, mattes elever och av tomten. Hur kul som helst.

Och vad gjorde jag när alla raketer smällde och lyste upp himlen? Jo, sov förstås! Utom då vid tolv när vi var ute och tittade på dem. Lite konstigt och rätt spännande!

GOTT NYTT ÅR!!!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj vad mycket du hann med! Tror mamma ska få skriva något sånt för mig med. För det har ju hänt en massansmassa i mitt liv med!

9:54 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, fast matte hade allt problem när hon skulle välja bilder. Hon visste nog inte att hon hade tagit SÅ många bilder på mig!

7:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home